Przyjmowanie wniosków odbywa się w godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do piątku
w godz. od 7.30 do 15.30.
Sposób odbioru prawa jazdy – osobiście w pok. 135 po zwrocie dotychczasowego dokumentu (jeśli nastąpiła utraty poprzedniego dokumentu, wtórnik może być przesłany za pośrednictwem operatora pocztowego).
Na stronie internetowej urzędu www.powiatchelmski.pl istnieje możliwość sprawdzenia statusu sprawy ( na jakim etapie znajduje się procedura wyrabiania prawa jazdy). W celu skorzystania z tej opcji należy wybrać zakładkę E-Usługi, a następnie funkcjonalność e-kierowca/e-pojazd i dalej postępować zgodnie z instrukcją.
W przypadku odzyskania utraconego prawa jazdy należy je niezwłocznie zwrócić do organu, który wydał wtórnik.
Fakt utraty prawa jazdy, jego zniszczenia, jak również zmianę danych wiążącą się z koniecznością wymiany posiadanego prawa jazdy należy zgłaszać staroście w ciągu 30 dni od daty utraty(zniszczenia) lub zaistnienia zmiany.
W przypadku zaistnienia zmiany danych zawartych w posiadanym dokumencie - zmianę należy zgłosić organowi w ciągu 30 dni od daty jej zaistnienia, przedkładając dokumenty wymagane do wymiany prawa jazdy. Jeśli zmiana danych wynikła z upływu terminu ważności orzeczenia lekarskiego i (lub) orzeczenia psychologicznego, należy dodatkowo przedstawić aktualne orzeczenia – wydane przez podmioty uprawnione do przeprowadzania badań osób kierujących pojazdami. Wydanie nowego dokumentu następuje po zwrocie dotychczasowego blankietu.
Od dnia 04.03.2019r. w prawie jazdy nie zamieszcza się miejsca zamieszkania posiadacza tego dokumentu, w związku z czym nie ma obowiązku wymiany prawa jazdy z tego powodu. Zmianę adresu należy jednak zgłosić organowi administracji – w celu skutecznego doręczania ewentualnej korespondencji.
Osoba odpowiedzialna za aktualizację:
Monika Chlebio