1. wniosek o wydanie zezwolenia
2. kopia orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem przewożącym wartości pieniężne (art. 75 ust. 1 pkt 6 ustawy o kierujących pojazdami)
3. kopia orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem przewożącym wartości pieniężne (art. 82 ust. 1 pkt 6 ustawy o kierujących pojazdami)
4. kopia zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierujących pojazdami przewożącymi wartości pieniężne
5. kopia dowodu uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia
Do wglądu:
1. oryginały w/w dokumentów
2. dokument tożsamości
50 zł
dodatkowa opłata ewidencyjna pobierana będzie od 01.01.2017r.
Wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem przewożącym wartości pieniężne następuje w drodze decyzji administracyjnej. Zezwolenie wydaje się osobie, która ukończyła 21 lat - na okres 5 lat, nie dłużej jednak niż okres ważności orzeczenia lekarskiego i psychologicznego.
ROZSZERZENIE ZAKRESU POSIADANEGO ZEZWOLENIA
Starosta rozszerza zakres zezwolenia na kierowanie pojazdem przewożącym wartości pieniężne albo inne przedmioty wartościowe lub niebezpieczne, o których mowa w art. 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia / Dz. U. z 2018r. poz. 2142 ze zm./ w drodze decyzji administracyjnej, za opłatą – po otrzymaniu wniosku i przedstawieniu zaświadczenia o ukończeniu kursu uzupełniającego dla kierujących pojazdami w/w rodzaju.
PRZEDŁUŻENIE WAŻNOŚCI ZEZWOLENIA
Przedłużenie ważności zezwolenia następuje w drodze decyzji administracyjnej, za opłatą - po otrzymaniu przez Starostę wniosku oraz przedstawieniu orzeczenia lekarskiego i psychologicznego, wydanych w trybie art. 75 ust. 1 pkt 6 oraz art. 82 ust. 1 pkt 6 ustawy o kierujących pojazdami. Ważność zezwolenia przedłuża się na okres kolejnych 5 lat, nie dłużej jednak niż na okres wynikający z terminu ważności orzeczeń przedłożonych przez wnioskodawcę.
Czas oczekiwania na wydanie zezwolenia, rozszerzenie jego zakresu lub przedłużenie terminu ważności – do
2 dni roboczych od daty złożenia kompletu wymaganych dokumentów.