Wniosek elektroniczny wraz z wymaganymi załącznikami w formie elektronicznej składa się do Starosty Chełmskiego za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP), z wykorzystaniem skrzynki podawczej
Wniosek oraz wszystkie załączniki składane za pośrednictwem skrzynki podawczej muszą mieć formę elektroniczną. Wymagane dokumenty to:
1. Wniosek o wydanie prawa jazdy/ pozwolenia
2. orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami – jeżeli jest wymagane
3. orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami – jeżeli jest wymagane
4. zgoda rodzica lub opiekuna – jeśli jest wymagana
5. kopia prawa jazdy – jeśli osoba posiada
6. fotografia
7. dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy/ pozwolenia
Rodzaj wymaganych dokumentów zależy od tego jaki rodzaj czynności ma wykonać urząd (pierwsza rejestracja pojazdu, rejestracja pojazdu zabytkowego, rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy itd.). Wykaz dokumentów niezbędnych do danej sprawy opisany jest szczegółowo w kartach poszczególnych usług.
Załączniki muszą spełniać następujące warunki:
zdjęcie:
plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej zawierający datę wykonania zdjęcia;
przestrzeń barw: sRGB;
głębia kolorów: 24 bity;
rozdzielczość: 480x615 pikseli;
rozmiar pliku nie większy niż 100 KB;
kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszej niż 80/100;
Skan podpisu:
skan w formacie JPEG wykonany na jednolitym jasnym tle (białe), pozbawiony zabrudzeń, ramek, linii ułatwiających pisanie, itp., złożony czarnym długopisem lub piórem;
przestrzeń barw: greyscale (skala odcieni szarości);
głębia kolorów: 16 bitów;
rozdzielczość – min. 300x111 pikseli;
kompresja: poziom jakości JPEG nie mniej niż 80/100;
Pozostałe załączniki:
skan w formacie TIFF, JPG lub PDF;
przestrzeń barw: B&W, greyscale lub sRGB;
rozdzielczość-max. 2500x3500 pikseli;
rozmiar pliku nie większy niż 200 KB;
kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszej niż 80/100.
100 zł opłata za wydanie prawa jazdy + 0,50 zł opłata ewidencyjna. Do wniosku dołącza się potwierdzenie elektroniczne dokonania przelewu lub skan dowodu wpłaty
W celu skorzystania z usługi elektronicznego składania wniosków należy założyć konto na serwerze http://epuap.gov.pl a następnie przejść do katalogu usług i dalej postępować zgodnie z instrukcją. Po złożeniu wniosku drogą elektroniczną należy przesłać oryginały wymaganych załączników drogą pocztową celem potwierdzenia przez organ zgodności kopii z oryginałami. Po otrzymaniu kompletu wymaganych dokumentów, w zależności od rodzaju sprawy, organ generuje profil kandydata na kierowcę lub składa zamówienie na wyprodukowanie prawa jazdy do PWPW.S.A.
Czas oczekiwania:
na wygenerowanie PKK – do 2 dni roboczych od daty złożenia kompletu dokumentów
na wyprodukowanie prawa jazdy – około 10 dni od daty złożenia zamówienia do producenta